Årsmöte 2020

Denna sida kommer att uppdateras löpande med information som berör årsmötet. // This page will be updated continuously with information relating to the AGM.

Välkommen till Svenska Cricketförbundets årsmöte!

Vi välkomnar er precis som förra året till Clarion Hotel Sign som ligger centralt i Stockholm med gångavstånd till Centralen där du hittar anslutning till fjärrtåg, flygbussar till både Arlanda och Bromma Flygplats samt kollektivtrafik.

När? Lördag den 28 mars 2020

Var? Clarion Hotel Sign, (Östra Järnvägsgatan 35, Stockholm) Nära Centralstationen.

Ramprogram för årsmöte – lördag den 28 mars 2020

11.30 – 12.45 Registrering av ombud samt lunch

13.00 Mötet öppnas

Språk

Årsmötet kommer att hållas på svenska och vi vill förtydliga att personen som föreningen skickar som ombud måste ha goda kunskaper i svenska. Du har dock möjlighet att ställa frågor på engelska under mötets gång.

Vem har rösträtt?

Rösträtt har den föreningen som har beviljats medlemskap minst sju månader före årsmötet och betalat medlemsavgift samt deltagit i det nationella ligaspelet någon gång under de senaste två åren. Föreningen som har rösträtt får skicka en röstberättigad till årsmötet.

Fullmakt

En fullmakt ger en person, också kallad ombud, rätt att utföra handlingar för föreningens räkning som att rösta under årsmötet. Vänligen skanna den påskrivna fullmakten och skicka in till Svenska Cricketförbundets kanslimejl, This is a mailto link senast den 1 mars 2020 och för att vara röstberättigad under årsmöte måste föreningen medta originalet till årsmötesdagen. Fullmakten hittar ni här>>>

Ombud

Ombud är den person som föreningen skickar till årsmötet och som representerar, för talan och har rösträtt för hela föreningen. Det är därför mycket viktigt att det ombud som föreningen skickar har läst alla de årsmöteshandlingar som skickas ut i samband med kallelsen. Fullmakten måste vara påskriven för att ombudet ska vara röstberättigad under förbundsmötet.

Om det valda ombudet får förhinder?

Kontakta Svenska Cricketförbundets kanslimejl This is a mailto link och bekräfta att föreningen valt ett annat ombud. Föreningen önskas meddela namnet på det nya ombudet och vilken förening det gäller samt ha en uppdaterad fullmakt med sig som också är påskriven. Den uppdaterade undertecknade fullmakten måste medtas till årsmötet annars är ombudet inte röstberättigat.

Anmälan – Ombud

Anmälan för ombud till årsmötet kan ni göra här>>>

Anmälan – Åhörare (ej röstberättigad)

Anmälan för åhörare till årsmötet kan ni göra här>>>

Motioner

Motioner ska skickas in till SCF senast den 1 februari. Mall hittar ni här>>>

Resa

För dig som är ombud så kan du söka ersättning hos SCF för din resa. Reseersättning är som förra året på 300 kr betalas och efter årsmötet kan föreningen be om att få ersättningen utbetald.

Håll er även uppdaterade om årsmöte här:

Hemsida: www.swedishcricket.org

Facebook: @svenskacricketförbundet Twitter: @swedish_cricket

Vänliga hälsningar,

Svenska Cricketförbundet

Uppdaterad: 23 DEC 2019 10:25 Skribent: Erika Öhrling
Epost: This is a mailto link

Kontakta/Följ oss

Våra föreningar och cricketplaner